AccorHotels lanserar egen gif-serie

AccorHotels.com lanserar ”The Feelings”, en serie känslobaserade gifs som är speciellt utformade för att interagera med Internetanvändare på Facebook och Twitter. I totalt 18 gifs möter vi bland annat flera av hotelloperatörens medarbetare som spelar huvudrollerna i scener som ska illustrera olika känslor.

De nya klippen finns tillgängliga på plattformen Giphy och genom Facebooks och Twitters gif-kommentarsfunktioner, där Internetanvändare nu fritt kan använda dem i sina samtal online. Med hjälp av den nya gif-serien får Internetanvändare fler alternativ för att konversera med varandra på ett personligare sätt. Till exempel kan man nu illustrera känslan av välbefinnande genom en gif som visar en gäst som myser under de mjuka lakanen i sin hotellsäng.

Läs mer här: http://press.accorhotels.group/%E2%80%8Baccorhotels-com-launches-the-feelings-a-series-of-gifs-to-interact-with-internet-users/