Allt fler vill handla mat på nätet

Svenskarna e-handlar allt mer, men de är inte nöjda med den service de får enligt en undersökning, gjord av undersökningsföretaget TNS på uppdrag av det globala logistikföretaget JDA. I september i år fick drygt 2 000 svenskar över hela landet svara på ett antal frågor kring vilka önskemål och förväntningar de har på e-handelslogistik. Men än hälften hade upplevt försenade leveranser, nära 18 procent hade tagit emot skadat gods, 18 procent hade svårt att komma ifrån så att de hann hem för att ta emot varorna, och hela 10 procent hade beställt en vara som aldrig dök upp.
Undersökningen visar också på ett växande intresse för matleveranser, 56 procent anser att de skulle boka hemleverans av varor om möjligheten fanns. 36 procent skulle föredra att hämta sina kassar i butik, och 20 procent skulle vilja hämta upp sina varor i butik eller lager som är specialbyggd för e-handel.

Läs mer om undersökningen här: http://news.cision.com/se/jda-software/r/ny-jda-studie-avslojar–7-av-10-svenskar-kanner-sig-redo-for-click—collect,c9673142

http://now.jda.com/Customer-Pulse-Report-2014.html?srcid=pr-jda