Enkelhet och bekvämlighet lockar resenärer

Mer än hälften av svenskarna, 53 procent, kan tänka sig att åka på All inclusive. Bekvämlighet och enkelhet när man reser med barn är några av de främsta skälen till varför resenärer väljer All inclusive, visar Tickets Sifoundersökning. Bland de yngre resenärerna i åldern 18-30 år uppger 30 procent bekvämlighet som främsta orsak. Vikten av bekvämlighet minskar dock upp i åldrarna, bland resenärer 51-65 år uppger endast 19 procent detta som anledning till att boka All inclusive.

Bra för barnen är en annan avgörande faktor vid en All inclusive-resa. Detta syns mest hos resenärer i åldern 31-40 år (19 procent), den åldern då många ofta reser med yngre barn. All inclusive som tillägg vid kryssningar, bättre koll på resebudgeten, praktiskt vid resande med större sällskap, avsides beläget hotell där restaurangutbudet i närområdet är begränsat, samt prisvärdhet, är andra skäl till varför svenska resenärer kan tänka sig att åka på All inclusive.

All inclusive ses inte som en resa med hög status, visar Tickets Sifoundersökning. Endast 2 procent av de svenska resenärerna upplever att en All inclusive-resa har hög status i samhället. Istället är det exotiska resor till paradisöar, äventyrs- eller kulturella resor som rankas högre.

Läs mer här: https://www.ticket.se/pressreleases/all-inclusive-populaert-trots-laag-status-2097715