Generation Y har fokus på familjen

Viacom, (bolaget bakom bland annat MTV) har släppt en ny rapport om Generation Y (Millenials) och deras väreringar, ”The Next Normal: An Unprecedented Look at Millennials Worldwide”. Viacom har intervjuat 15.000 personer i 24 länder. I rapporten beskriver man tre huvudsakliga drivkrafter för Generation Y; lycka, att vara del av en kärleksfull familj och ha ett jobb man trivs med. Andra intressanta iakttagelser i rapporten om Generation Y är:
– Det är den första generationen som har växt upp med internet som en självklar del av sina liv, och som hela livet har varit en kommersiell målgrupp.
– De är toleranta och flexibla, men också mer krävande och kritiska än tidigare generationer.
– Generation Y surfar mellan stilar, experimenterar med olika identiteter och kan tillhöra olika subkulturer, allt beroende på vilket humör man är på när man vaknar på morgonen.
– Enligt Generation Y är arbetslösheten är det största världsproblemet som måste lösas, följt av svält och den ekonomiska krisen.

Läs mer om studien på:
http://www.prnewswire.com/news-releases/viacom-unveils-findings-from-global-research-study-the-next-normal-an-unprecedented-look-at-millennials-worldwide-179444571.html
http://blog.viacom.com/2012/11/the-next-normal-an-unprecedented-look-at-millennials-worldwide/