Gröna Lund skippar TV-reklam

Den 16 april startar Gröna Lunds årliga reklamkampanj inför tivolits premiär. När tivolit i år fyller 135 år, väljer man att lyfta upp en del av dess historia, en riktig kärlekshistoria av sann Romeo- och Juliakaraktär. Samma kärlekshistoria blir också långfilm med premiär på juldagen. Nytt för i år är också att man helt väljer bort TV, till förmån för sociala plattformar.

Trots att reklamfilmen har ett väldigt cinematiskt uttryck i år, har man valt att för första gången inte köpa reklamtid i TV. Istället satsar man på annonsering på sociala plattformar så som Facebook, Instagram, Snapchat och YouTube. Reklamfilmen kommer även gå på bio och man satsar även stort på att synas utomhus på busskurer, bussbaksidor, i tunnelbanan och genom CityBikes, som kommer att vara Gröna Lund-stripade hela säsongen.

Läs mer: http://news.cision.com/se/grona-lund/r/sann-karlek-bakom-gronans-reklamkampanj,c2490901