H&M lanserar nytt varumärke – Arket

H&M breddar nu sin varumärkesportfölj och lanserar ett nytt varumärke – Arket. Enligt företaget ska Arket erbjuda ”enkla och tidlösa kollektioner för män, kvinnor och barn, accessoarer samt ett utvalt sortiment till hemmet”. Den huvudsakliga inriktningen ska vara kvalitet samt tidlös och funktionell design. Det kommer att finnas produkter i ett brett prisspann, dock i ett något högre prissegment än H&M, med betoning på material, funktion och passform. Sortimentet kompletteras av utvalda produkter från externa varumärken. I de flesta butikerna kommer det även att finnas ett café. Caféet baseras på det nya nordiska köket med fokus på naturliga ingredienser och välbefinnande. Den första butiken öppnar i London tidig höst 2017. Samtidigt öppnar man onlinehandel i 18 europeiska länder. Ytterligare butiker är först och främst planerade i Bryssel, Köpenhamn och München.

Läs mer här: https://about.hm.com/sv/media/news/financial-reports/2017/3/2508401.html

Märkets hemsida är under utveckling: http://www.arket.com/