Showroom-galleria öppnar i SKHLM-Skärholmens Centrum

Showroom-galleria öppnar i SKHLM-Skärholmens Centrum

SKHLM – Skärholmens Centrum, blir platsen för mötet mellan e-handelns fysiska produkt och den virtuella kunden, eller om man vill, den virtuella produkten och fysiska kunden. En ny fysisk kanal skapas, speciellt utformad för e-handel och omnikanal.

I korthet är i-ShopMall (www.i-shopmall.com) fysiska ”Showroom gallerior” / ”Bricks and Clicks Malls” för i första hand e-handlare eller enskilda varumärken, men även traditionellt fysiska aktörer uppges hr visat intresse. Den gemensamma nämnaren är att man vill erbjuda ”kläm och känn” på produkter, förstärka varumärket och kundlojaliteten i den fysiska världen, medan beställningar läggs online hemma eller på plats, för att sedan leverera produkten snabbt på olika sätt.

i-ShopMall skiljer sig dock på ett antal punkter, förutom att medverkan är öppet för enskilda aktörer, är det utformat för att ”butiken” / Showroomet kan ha mindre personal (tex. bara vissa tider) eller vara helt obemannat. För hjälp på plats finns i-ShopMall personal (i-Shop Piccolos) som är behjälplig besökare och butiker på olika sätt t.ex. städning, byta ut produkter i butiken, svara på frågor och ge hjälp på plats, hantera säkerhet, varuutlämning m.m.

Vidare är de enskilda butikerna utrustade med SMS lås som även fungerar som ”check-in” funktion för erbjudanden när man är i butiken. SMS kan enkelt skapas via NFC teknik (nuddar ”klistermärke” med mobilen), scanna en QR-kod eller skicka som vanligt.

Läs mer här: www.i-shopmall.com