Stadium vill sudda ut gränsen mellan butik och online

Stadium vill sudda ut gränsen mellan butik och online

Stadium lanserar nu ett nytt koncept för sina framtida butiker. Först ut är kedjans butik på Drottninggatan i Stockholm. Med hjälp av nya uppkopplade skärmar, Order-in-store-lösning med produkterna i fokus samt personlig service i butik och uppdaterad online försöker man sudda ut gränsen mellan e-handel och butiksupplevelse. Det nya konceptet ska skapa ett modernare uttryck och vara lättare att navigera.

Förutom Order-in-store innehåller det nya konceptet uppdaterad butiksinredning med nya material, anpassad belysning och förbättrade exponeringsytor för att kunna lyfta fram alla varumärken på ett bättre sätt. Även nya färger, bilder samt en ny och öppen kassalösning utan kontanthantering kommer att implementeras. Inför lanseringen har Stadium också uppdaterat sin online närvaro med nytt gränssnitt och produktpresentation för bättre kundupplevelse. Det nya Stadium-konceptet kommer att rullas ut stegvis i nya och befintliga butiker.

Se mer här: https://www.stadium.se/