Stark tillväxt för den digitala livsmedels-handeln

Stark tillväxt för den digitala livsmedelshandeln

 

Försäljningen av livsmedel på nätet ökade med 21 procent under tredje kvartalet. Det visar D-food Index som är en återkommande kvartalsrapport från Svensk Digital Handel om livsmedelsförsäljningen över nätet. Rapporten tas fram i samarbete med HUI Research.

Rapporten visar att livsmedelsförsäljningen på nätet ökade med 21 procent under tredje kvartalet 2017 jämfört med tredje kvartalet 2016. Tillväxten för middagslösningarna landade på minus 7 procent. Lösplocket uppvisade alltjämt starka tillväxttal och ökade med 38 procent. Enligt Malin Winbom, tillförordnad vd på Svensk Digital Handel, så kan nedgången för middagslösningarna bero på att konkurrensen från lösplocket ökat.

Läs mer här: http://news.cision.com/se/hui-research/r/-stark-tillvaxt-for-den-digitala-livsmedelshandeln,c2379111