Privatekonomi Värderingar
Publicerat: 2015-06-11

Spaning

Unicef och H&M introducerar välgörenhetsvaluta

Unicef och H&M introducerar välgörenhetsvaluta

H&M Conscious Foundation och UNICEF har tillsammans tagit fram en ny världsvaluta – Unicoin. Initiativet har kommit till för att stötta barns utveckling. På sajten unicoins.org kan barn, tillsammans med en förälder, ladda upp en teckning som visar vad de drömmer om att bli som vuxna. Teckningen växlas in mot en Unicoin och uppmärksammar därmed alla barns rätt till lärande och utveckling från tidig ålder. H&M Conscious Foundation matchar varje Unicoin med en skrivbok och penna, en bristvara för de mest utsatta barnen. UNICEF distribuerar utbildningsmaterialet till de barn som behöver det mest runtom i världen. Ett enkelt sätt att bli ”Välgörare” (läs vår trendanalys om välgörenhet från 2014).
Läs mer här: http://www.mynewsdesk.com/se/unicef_sverige/pressreleases/unicoin-en-ny-vaerldsvaluta-som-goer-gott-1176813