Logga in
E-post
Lösenord
Meny
Spaningar
Trendanalyser
Megatrender
Trender
Nyhetsbrev
Om Buzzter
Spanarnätverk
Bli spanare
Kontakt
Om Buzzter
Till innehållet
Arbetsliv
Värderingar
Privatekonomi
Reklam
Shopping
Resa
Hem / Boende
Mat / Dryck
Mode / Design
Hälsa / Träning
Teknik / Prylar
Kultur / Fritid
Media
Utbildning
Arbetsliv
Värderingar
Privatekonomi
Reklam
Shopping
Resa
Hem / Boende
Mat / Dryck
Mode / Design
Hälsa / Träning
Teknik / Prylar
Kultur / Fritid
Media
Utbildning
Sortera
Senast publicerad
Mest läst
Mest buzz
A-Ö
Hem / Boende
Trend
Trendanalys: Elektrifiering
Elbilar, elcyklar, elbussar, ellastbilar och till och med elplan står nu inför ett större kommersiella genombrott efter att under många år befunnit sig i utvecklingsstadiet. Elektrifieringen av vårt resande drivs på av en allt intensivare miljödebatt kring utsläpp av fossila...
Trend
Trendanalys: Flexitrygg
I spåren av pandemin ser vi att många funderat över sin arbetssituation. För de som haft möjligheten att arbeta hemma har en ny flexiblare värld öppnat upp sig och gett smak på ett mer flexibelt arbetsliv. Rapporten från frilansbolaget Cool...
Trend
Trendanalys: Förorten blomstrar
En allt viktigare fråga är var vi ska bo i framtiden och vilka konsekvenser en sådan förändring kan få. När fler vill och kommer att arbeta från hemmet och/eller annan ort så kommer det att förändra förutsättningarna för många verksamheter....
Trend
Trendanalys: Förstärkt verklighet (augmented reality)
Teknikens främsta syfte var tidigare att ersätta mänsklig kraft med maskinkraft, och många gånger har den underlättat för människan. Framtidens digitala teknik begränsar sig inte till att bara ersätta och underlätta, den ska dessutom förbättra för konsumenten. Augmented Reality (AR)...
Trend
Trendanalys: Gäst i verkligheten (Virtual Reality)
Virtual reality (VR) har i omgångar förutspåtts få sitt stora genomslag. Utvecklingen kring VR har gått långsamt, men ser nu ut att stå inför sitt genombrott. Historiskt har bland annat VR använts inom områden som sjukvård, försvarssektorer och vid utvecklingen...
Trend
Trendanalys: Generation Z
Generation Z, eller Gen Z, är en benämning på personer som växt upp efter millennieskiftet, vanligtvis avses personer födda mellan 1995 och 2012. Ibland används andra benämningar som zoomers, post-millenniumgenerationen eller iGenerationen. Att förstå denna grupp blir allt viktigare för...
Trend
Trendanalys: Härodlat
Människors intresse för närodlade produkter har under senare tid ökat stadigt, där konsumenten bland annat vill främja miljön genom minskade transportsträckor. Intresset för ett större utbud av marknader och gårdsbutiker som erbjuder närodlade produkter har ökat (under 2012 fanns ca...
Trend
Trendanalys: Husdjurskärlek
Husdjur har länge varit en viktig del av människans liv. I Egypten har historiker hittat bevis för att det redan 3,500 f.Kr. fanns tämjda vildkatter som husdjur. Idag ser vi dem som delar av familjen och antalet produkter och tjänster...
Trend
Trendanalys: Känslostyrd
Våra sinnen och känslor kommer i framtiden att spela en allt större roll när det kommer till konsumentförståelse och upplevelse. Att följa vad konsumenten gör har framförallt online varit vardagsmat under en ganska lång tid. Vi vet idag väldigt väl...
Trend
Trendanalys: Klimatanpassning
Länge har diskussionerna kring klimatförändringarnas vara eller icke vara gått heta, men på senare tid har det lutat åt att klimatförnekare är ett utdöende släkte. Många av världens ledare har tagit till sig av allvaret i klimatforskningen och är överrens...
Trend
Trendanalys: Klimatförvirring
Att vi står inför en klimatförändring och att den till stor del förvärras av mänskliga aktiviteter är ställt utom allt rimligt tvivel av en samlad forskarkår. Vi har nu nått en punkt där vi inser att vi måste agera men...
Trend
Trendanalys: Klimatomställningen
Klimatet fortsätter att vara i fokus. Det råder stark konsensus om att vi, (konsumenter, företag, nationer), måste agera. Sverige Som land har satt upp ambitiösa och långsiktiga klimatmål. Senast år 2045 ska Sveriges nettoutsläpp av koldioxid vara noll och därefter...
Trend
Trendanalys: Klimatsamvete
Hållbarhetstänket blir mer och mer synligt i politiken, näringslivet, media, sociala medier, hushållen. I stort sett överallt i samhället ser man ambitioner och handlingar som syftar till att bli mer hållbarhetsanpassade. Bara de senaste åren har vi sett hur konsumentens...
Trend
Trendanalys: Klimatsmart
I dagens samhälle efterfrågar individen ett klimatsmart boende, där innovationer ger förutsättningar för klimatsmarta lösningar i relation till vår boendesituation. Vi vill i mindre utsträckning belasta vår omgivande miljö, och engageras kring frågor som närodlade produkter och förnyelsebara energier. Människor...
« Föregående sida
—
Nästa sida »