• Logga in

Meny
Buzzter
  • Spaningar
  • Trendanalyser
    • Megatrender
    • Trender
  • Nyhetsbrev
  • Om Buzzter
    • Spanarnätverk
      • Bli spanare
    • Kontakt
    • Om Buzzter
Till innehållet
Arbetsliv
Värderingar
Privatekonomi
Reklam
Shopping
Resa
Hem / Boende
Mat / Dryck
Mode / Design
Hälsa / Träning
Teknik / Prylar
Kultur / Fritid
Media
Utbildning
Arbetsliv
Värderingar
Privatekonomi
Reklam
Shopping
Resa
Hem / Boende
Mat / Dryck
Mode / Design
Hälsa / Träning
Teknik / Prylar
Kultur / Fritid
Media
Utbildning
Sortera
  • Senast publicerad
  • Mest läst
  • Mest buzz
  • A-Ö
TrendTrendanalys: AlkoholfrittI takt med en allmänt allt starkare hälsotrend ser vi nu hur alkoholkonsumtionen i Sverige sjunker. Allt fler väljer alkoholfritt som alternativ. Det här är en trend som på allvar tagit fart de senaste åren. Förändringen är starkast hos de...
TrendTrendanalys: KontantlöshetHar kontanter spelat ut sin roll? En allt intressantare förändring är hur vi ska betala i framtiden. Runt om i världen pågår just nu en rad pilotprojekt där man testar olika digitala alternativ (till kontanter). Vi ser exempel på hur...
TrendTrendanalys: MassunicitetAtt på ett effektivt förhållningssätt bemöta den individuella konsumentens behov och önskemål har blivit allt viktigare i dagens individualiserade samhälle. En tydlig bild kan ses där många konsumenter vill sticka ut från mängden, och i samband med sin konsumtion uppleva...
TrendTrendanalys: Träning på mitt sättTräningstrenden är stark i Sverige. Idrottsrörelsen är Sveriges största folkrörelse och Sverige utmärker sig ur ett Europaperspektiv: 56% av svenskarna är medlemmar i idrotts- och motionsföreningar (gym, hälso- och träningscentran), vilket kan jämföras med ett genomsnitt på 23% i Europa (Eurobarometer,...
TrendTrendanalys: HitechmatKonserveringsmedel, färgämnen, smakförhöjare och andra typer av tillsatser i vår föda har varit vanligt förekommande under lång tid, men är också någonting som under senare tid i större utsträckning ifrågasatts. Vilken typ av mat vi stoppar i oss, och vilka...
TrendTrendanalys: GamificationSpel i alla möjliga former i datorer, mobiler, konsoler och surfplattor är en mycket starkt växande marknad. Vissa förutspår t.o.m. att spelbranschen kommer att ta över filmbranschens roll som ledstjärna för utvecklingen i nöjesbranschen. Detta har givetvis gjort att flera...
klimatsamveteTrendTrendanalys: KlimatsamveteHållbarhetstänket blir mer och mer synligt i politiken, näringslivet, media, sociala medier, hushållen. I stort sett överallt i samhället ser man ambitioner och handlingar som syftar till att bli mer hållbarhetsanpassade. Bara de senaste åren har vi sett hur konsumentens...
Livslångt lärandeTrendTrendanalys: Livslångt lärandeVi ser ett ökat behov av kompetensutveckling i samhället framöver. I en värld där både globaliseringen och digitaliseringen utvecklas och påverkar samhället och företagen så blir det allt viktigare att följa med och vara á jour med vad som händer...
InsektsmatTrendTrendanalys: InsektsmatVad ska vi äta i framtiden? I spåren av klimatförändringar och miljöproblematik har diskussionen om framtidens mat tagit fart. Av flertalet skäl, (miljö, resurstillgång, hälsa), så menar allt fler att vi behöver förändra vår kosthållning. Ett av de alternativ som...
TrendTrendanalys: DrönareAllt större fokus sätts på hur vi ska lösa framtidens logistikutmaningar. Oavsett om det gäller utmaningar med att hantera det växande antalet transporter i allt tätare städer eller att på ett effektivare och billigare sätt överbrygga avstånden i glesbygden så...
TrendTrendanalys: SuperplattformarKonsumentens användande av internet och e-handlande slår nya rekord varje år. De tjänster och företag som erbjuder varor och tjänster på Internet tar därmed en allt större plats i våra liv och blir allt viktigare för att få konsumentens liv...
SkärmfriTrendTrendanalys: SkärmfriÄr vi på väg mot ett bakslag bland konsumenterna när det gäller digitaliseringen? Vi ser en trend där vi människor i allt större utsträckning för en diskussion kring att vara skärmfria. Både att konsumenter börjar ifrågasätta sin skärmtid och att...
etikTrendTrendanalys: TekniketikDigitaliseringen är vår tids stora förändringskraft och mycket av utvecklingen på området är ännu i sin linda. Hittills har stort fokus legat på alla de möjligheter som olika tekniker innebär, inte minst artificiell intelligens (AI). Nu syns tecken på att...
Trendanalys: KänslostyrdTrendTrendanalys: KänslostyrdVåra sinnen och känslor kommer i framtiden att spela en allt större roll när det kommer till konsumentförståelse och upplevelse. Att följa vad konsumenten gör har framförallt online varit vardagsmat under en ganska lång tid. Vi vet idag väldigt väl...
« Föregående sida — Nästa sida »