• Logga in

Meny
Buzzter
  • Spaningar
  • Trendanalyser
    • Megatrender
    • Trender
  • Nyhetsbrev
  • Om Buzzter
    • Spanarnätverk
      • Bli spanare
    • Kontakt
    • Om Buzzter
Till innehållet
Arbetsliv
Värderingar
Privatekonomi
Reklam
Shopping
Resa
Hem / Boende
Mat / Dryck
Mode / Design
Hälsa / Träning
Teknik / Prylar
Kultur / Fritid
Media
Utbildning
Arbetsliv
Värderingar
Privatekonomi
Reklam
Shopping
Resa
Hem / Boende
Mat / Dryck
Mode / Design
Hälsa / Träning
Teknik / Prylar
Kultur / Fritid
Media
Utbildning
Sortera
  • Senast publicerad
  • Mest läst
  • Mest buzz
  • A-Ö
TrendTrendanalys: 5GUnder de närmaste åren kommer den länge emotsedda utrullningen av 5G att ske. Det innebär att inom ett år (2021) kan svenskarna få upp till 10 gånger snabbare surf på sina mobiler. Det i sin tur innebär att mobilsurf kommer...
AI+XTrendTrendanalys: AI + XArtificiell intelligens (AI) kommer att förändra alla branscher. Till tjänster och produkter adderas nu i allt större utsträckning någon form av intelligens. Vi konsumenter kommer att få vänja oss vid att prylar och datorer blir smartare och i en snar...
TrendTrendanalys: Äkta varaMedvetenheten hos konsumenter kring tillsatser i form av e-nummer, sötningsmedel, färgämnen m.m. i maten har blivit allt större, och fler och fler bojkottar sådant som inte känns genuint och äkta. Krav-produkter och ekologisk märkning har under lång tid varit ett viktigt...
Algoritmer får allt större påverkan på vår vardag.TrendTrendanalys: AlgoritmerAlgoritmer får allt större påverkan på vår vardag. Något tillspetsat kan man säga att de till och med har börjat styra våra liv. Grundtanken är å den ena sidan att de ska underlätta våra liv, men skapar å den andra...
TrendTrendanalys: AlkoholfrittI takt med en allmänt allt starkare hälsotrend ser vi nu hur alkoholkonsumtionen i Sverige sjunker. Allt fler väljer alkoholfritt som alternativ. Det här är en trend som på allvar tagit fart de senaste åren. Förändringen är starkast hos de...
TrendTrendanalys: Allt uppkopplat (Internet of Things)Sakernas Internet (Internet of Things) har det talats om ända sedan introduktionen av det mobila 3G-systemet i början av 2000-talet. Det finns en framtidsvision om att i stort sett alla prylar, alltifrån brödrostar till lastbilar, kommer vara uppkopplade och kunna...
TrendTrendanalys: Alternativa arenorFå branscher, tillsammans med restaurang, har drabbats så hårt av pandemins effekter som evenemangsbranschen. Detta har givetvis fått stora ekonomiska konsekvenser för arrangörerna. Preliminära siffror från USA visar att en stor majoritet av dessa företag tappat mer än 75% av...
TrendTrendanalys: AnonymitetÖnskan om att kunna bruka Internet anonymt utan att kunna bli spårad av företag, organisationer eller myndigheter ökar. Fler försöker aktivt stoppa att deras handlingar på nätet samlas in och lagras i databaser. Avslöjanden om omfattande övervakningsprojekt och vetskapen om...
TrendTrendanalys: Anti-agingViljan att bromsa eller förhindra sitt åldrande verkar vara en stark kraft hos människan. I takt med att vi faktiskt blir äldre, vår medelålder har ökat från drygt 70 år på 1950-talet till drygt 80 år nu, så kan vi...
TrendTrendanalys: Anti-integritetVi ser ett påtagligt ökat intresse för att använda digital teknik och big data för att få mer koll på smittspridning och de risker vi upplever. Människor kommer att vara mer intresserade av att dela med sig av intima uppgifter...
TrendTrendanalys: AnvändningsfokusDen relation konsumenten har till sina prylar ser inte längre ut som tidigare. Förr var ägande viktigt och man såg sina ägodelar som statusprylar. Nu pågår ett skifte som innebär att konsumenten prioriterar användande före ägande och status. Nya tjänster...
TrendTrendanalys: ApplikifieringDe senaste åren har vi sett en fundamental förändring i hur vi interagerar med våra telefoner och datorer. Ifrån att ha använt webbläsare och programvaror som svämmade över av funktioner för att spela, handla och utföra andra tjänster så använder...
TrendTrendanalys: AvkoppladeVårt samhälle beskrivs idag ofta som det mobila samhället, eller 24-timmarssamhället. Slogans som ”Bredband till alla” visar också på att vi i dag vill och kräver att få vara uppkopplade när, var och hur som helst. Oavsett om vi arbetar...
TrendTrendanalys: BärbartVår framtid är bärbar. Mobiltelefonen inledde eran där vi kunde kapa sladden och bli fria att kommunicera vart vi vill. Utvecklingen med smartare telefoner har medfört att vi kan göra allt fler saker när vi är på språng. Nu är...
« Föregående sida — Nästa sida »