Adidas säljer skor inuti Snapchat-spel

Adidas ansluter sig till den växande gruppen klädmärken som säljer produkter inuti spel. Tillsammans med Dick’s Sporting Goods sponsrar nu sportmärket det första videospelet på Snapchat, ”Baseball’s Next Level”, där spelarna kan köpa produkter direkt i spelet. I spelet som använder sig av samma åttabitars grafik som var vanlig i spel på 70- och 80-talen, kan spelarna köpa limited edition-dobbskor inspirerade av spelen från förr, rapporterar Mobile Marketer. Spelet finns tillgängligt inne i Snapchat-appen tills slutet av oktober och sammanfaller med The Major League Baseball Playoffs och världscupen.

Detta är inte det enda inom det här området som Adidas ägnar sig åt för tillfället. I augusti skrev de sitt första sponsorkontrakt inom esporten med spelaren Tyler ”Ninja” Blevins. Förra året sponsrade de en Augmented Reality-lins inuti Snapchat, där användarna kunde prova skor virtuellt. Där kunde användarna också dekorera sina selfies och bilder innan de delades på sociala medier.