• Logga in

Meny
Buzzter
  • Spaningar
  • Trendanalyser
    • Megatrender
    • Trender
  • Nyhetsbrev
  • Om Buzzter
    • Spanarnätverk
      • Bli spanare
    • Kontakt
    • Om Buzzter
Till innehållet
Arbetsliv
Värderingar
Privatekonomi
Reklam
Shopping
Resa
Hem / Boende
Mat / Dryck
Mode / Design
Hälsa / Träning
Teknik / Prylar
Kultur / Fritid
Media
Utbildning
Arbetsliv
Värderingar
Privatekonomi
Reklam
Shopping
Resa
Hem / Boende
Mat / Dryck
Mode / Design
Hälsa / Träning
Teknik / Prylar
Kultur / Fritid
Media
Utbildning
Sortera
  • Senast publicerad
  • Mest läst
  • Mest buzz
  • A-Ö

Media

TrendTrendanalys: LjudligtLjud finns överallt runt omkring oss. Vi ser en trend där ljud på olika sätt spelar en allt större roll i konsumentens vardag. Ett slående exempel är den stora tillväxten på marknaden för ljudböcker och poddar. Även teknikutvecklingen spelar en...
TrendTrendanalys special: Post War - fyra scenarier om världen efter krigetHur ser världen ut efter kriget i Ukraina? Det är en fråga som vi alla ställer oss. Kommer världen att återgå till hur den var innan eller kommer den att se annorlunda ut och i så fall hur annorlunda? Under...
TrendTrendanalys: KryptoFör fem år sedan var blockkedjetekniken en av de stora trenderna i det årets trendrapport. Sedan dess har tekniken utvecklats och används idag på många olika områden. Allt från att spåra läkemedel till att användas vid fastighetsaffärer. De senaste åren...
TrendTrendanalys: Status quo-samhälletEn stark trend i samhället är viljan att bevara det som det var förut. Att frysa samhället/världen i sin nuvarande form. Två stora frågor (förutom pandemin) har dominerat media de senaste åren, kriminalitet och klimatfrågan. I båda dessa fallen finns...
TrendTrendanalys: Sinnenas internetFör 10 år sedan publicerade IBM en lista över de fem hetaste teknikerna som man bedömde skulle slå igenom inom några år. Det övergripande temat var att framtidens datorer kommer att kunna använda fler ”sinnen” för att analysera data. Man...
TrendTrendanalys: Generation ZGeneration Z, eller Gen Z, är en benämning på personer som växt upp efter millennieskiftet, vanligtvis avses personer födda mellan 1995 och 2012. Ibland används andra benämningar som zoomers, post-millenniumgenerationen eller iGenerationen. Att förstå denna grupp blir allt viktigare för...
TrendPandemispecial - MediaHur kommer ”det nya normala” när det gäller media att se ut efter corona-pandemin? Det är en fråga som vi väl alla fortfarande ställer oss. Kommer vår mediakonsumtion att återgå till hur den var innan eller kommer den att se...
TrendTrendanalys special: Världen post corona - fyra scenarierHur ser världen ut efter coronapandemin? Det är en fråga som vi alla ställer oss. Kommer världen att återgå till hur den var innan eller kommer den att se annorlunda ut och i så fall hur annorlunda? Under hur lång...
live video shoppingTrendTrendanalys: Live videoshoppingTekniken med direktsändning gör oss konsumenter närvarande i det som sker på ett helt nytt sätt. Sedan många år har en av de stora tjänsterna på nätet varit rörlig bild i alla dess former och vi har sett en stark...
TrendTrendanalys: Dark patternsDen digitala utvecklingen och internets framväxt har förändrat marknadsföringens roll i grunden. Från traditionell marknadsföring riktad mot grupper av människor till marknadsföring riktad mot varje enskild individ. Att kunna samla in och analysera stora datamängder om enskilda individer gör det...
TrendTrendanalys: 5GUnder de närmaste åren kommer den länge emotsedda utrullningen av 5G att ske. Det innebär att inom ett år (2021) kan svenskarna få upp till 10 gånger snabbare surf på sina mobiler. Det i sin tur innebär att mobilsurf kommer...
SkärmfriTrendTrendanalys: SkärmfriÄr vi på väg mot ett bakslag bland konsumenterna när det gäller digitaliseringen? Vi ser en trend där vi människor i allt större utsträckning för en diskussion kring att vara skärmfria. Både att konsumenter börjar ifrågasätta sin skärmtid och att...
Trendanalys: KänslostyrdTrendTrendanalys: KänslostyrdVåra sinnen och känslor kommer i framtiden att spela en allt större roll när det kommer till konsumentförståelse och upplevelse. Att följa vad konsumenten gör har framförallt online varit vardagsmat under en ganska lång tid. Vi vet idag väldigt väl...
TrendTrendanalys: Digital tvillingVi befinner oss mitt uppe i ett mätsamhälle där allt mer information om oss själva lagras digitalt. Förutom att mäta allt vi gör så möjliggör all denna personliga data att vi nu kan skapa digitala tvillingar av oss själva. Digitala...
Nästa sida »