• Logga in

Meny
Buzzter
  • Spaningar
  • Trendanalyser
    • Megatrender
    • Trender
  • Nyhetsbrev
  • Om Buzzter
    • Spanarnätverk
      • Bli spanare
    • Kontakt
    • Om Buzzter
Till innehållet
Arbetsliv
Värderingar
Privatekonomi
Reklam
Shopping
Resa
Hem / Boende
Mat / Dryck
Mode / Design
Hälsa / Träning
Teknik / Prylar
Kultur / Fritid
Media
Utbildning
Arbetsliv
Värderingar
Privatekonomi
Reklam
Shopping
Resa
Hem / Boende
Mat / Dryck
Mode / Design
Hälsa / Träning
Teknik / Prylar
Kultur / Fritid
Media
Utbildning
Sortera
  • Senast publicerad
  • Mest läst
  • Mest buzz
  • A-Ö

Resa

TrendTrendanalys: PrisfokusEtt ökat fokus på en varas pris kontra värde är en stark trend som väntas få ny fart post-corona och den negativa ekonomiska utvecklingen i spåret av kriget i Ukraina. Trenden påverkas också att behovet av att hantera klyftan mellan...
TrendTrendanalys special: Post War - fyra scenarier om världen efter krigetHur ser världen ut efter kriget i Ukraina? Det är en fråga som vi alla ställer oss. Kommer världen att återgå till hur den var innan eller kommer den att se annorlunda ut och i så fall hur annorlunda? Under...
TrendTrendanalys: KlimatomställningenKlimatet fortsätter att vara i fokus. Det råder stark konsensus om att vi, (konsumenter, företag, nationer), måste agera. Sverige Som land har satt upp ambitiösa och långsiktiga klimatmål. Senast år 2045 ska Sveriges nettoutsläpp av koldioxid vara noll och därefter...
TrendTrendanalys: Förorten blomstrarEn allt viktigare fråga är var vi ska bo i framtiden och vilka konsekvenser en sådan förändring kan få. När fler vill och kommer att arbeta från hemmet och/eller annan ort så kommer det att förändra förutsättningarna för många verksamheter....
TrendTrendanalys: Post-pandemi?Vår trendrapport förra året, ”2021 i backspegeln” präglades i hög grad av den pågående pandemin. Den mest framträdande aspekten var diskussionen om hur världen skulle se ut efter pandemin. Vilka förändringar skulle bli bestående och vilka skulle vara tillfälliga? Ett...
TrendTrendanalys: ElektrifieringElbilar, elcyklar, elbussar, ellastbilar och till och med elplan står nu inför ett större kommersiella genombrott efter att under många år befunnit sig i utvecklingsstadiet. Elektrifieringen av vårt resande drivs på av en allt intensivare miljödebatt kring utsläpp av fossila...
TrendTrendanalys: Generation ZGeneration Z, eller Gen Z, är en benämning på personer som växt upp efter millennieskiftet, vanligtvis avses personer födda mellan 1995 och 2012. Ibland används andra benämningar som zoomers, post-millenniumgenerationen eller iGenerationen. Att förstå denna grupp blir allt viktigare för...
TrendPandemispecial - ResaHur kommer ”det nya normala” för resande och turism att se ut efter corona-pandemin? Det är en fråga som vi väl alla fortfarande ställer oss. Kommer arbetslivet att återgå till hur den var innan eller kommer den att se annorlunda...
TrendTrendanalys: Den sista milenFörändrade shoppingvanor genom ökad andel e-handel kommer att skapa ett ökat fokus på leveranserna. När, var och hur kommer mina varor att levereras? Inte minst gäller det den sista biten hem till kunden, den sk ”last mile”. Hur gör man...
TrendTrendanalys: HemesterI utlandsresornas frånvaro upptäckte allt fler svenskar att Sverige faktiskt inte är ett så dumt land att semestra i. Ett beteende som kan komma att få varaktiga effekter. Även det kommande året kommer allt fler svenskar att i första hand...
TrendTrendanalys special: Världen post corona - fyra scenarierHur ser världen ut efter coronapandemin? Det är en fråga som vi alla ställer oss. Kommer världen att återgå till hur den var innan eller kommer den att se annorlunda ut och i så fall hur annorlunda? Under hur lång...
TrendTrendanalys: HälsokollInsikten att smittor sprids via människor som reser (egentligen ingenting nytt) kommer att påverka resandet i framtiden i större grad. Med största sannolikhet är olika form av intyg för vaccination/immunitet för Covid19 här för att stanna. Vaccinationsintyg som sådant har...
TrendTrendanalys: Sömlöst resande (Mobility as a Service)Digitaliseringens framväxt har möjliggjort en allt mer friktionsfri tillvaro för konsumenten. Parallellt med den digitala utvecklingen ser vi också att konsumentens förväntningar på sömlöshet, dvs att enkelt kunna utnyttja olika tjänster, ökar. I praktiken handlar sömlöshet om att integrera smarta...
TrendTrendanalys: Rymden nästa!Många av oss kommer ihåg det första rymdracet på 1960 och-70-talet. Då var det endast två aktörer som hade ekonomi och kunskap att delta, USA och Sovjetunionen. Idag är det ett helt annat intresse och möjlighet för fler aktörer att...
Nästa sida »