Logga in
E-post
Lösenord
Meny
Spaningar
Trendanalyser
Megatrender
Trender
Nyhetsbrev
Om Buzzter
Spanarnätverk
Bli spanare
Kontakt
Om Buzzter
Till innehållet
Arbetsliv
Värderingar
Privatekonomi
Reklam
Shopping
Resa
Hem / Boende
Mat / Dryck
Mode / Design
Hälsa / Träning
Teknik / Prylar
Kultur / Fritid
Media
Utbildning
Arbetsliv
Värderingar
Privatekonomi
Reklam
Shopping
Resa
Hem / Boende
Mat / Dryck
Mode / Design
Hälsa / Träning
Teknik / Prylar
Kultur / Fritid
Media
Utbildning
Sortera
Senast publicerad
Mest läst
Mest buzz
A-Ö
Värderingar
Trend
Trendanalys: Prisfokus
Ett ökat fokus på en varas pris kontra värde är en stark trend som väntas få ny fart post-corona och den negativa ekonomiska utvecklingen i spåret av kriget i Ukraina. Trenden påverkas också att behovet av att hantera klyftan mellan...
Trend
Trendanalys special: Post War - fyra scenarier om världen efter kriget
Hur ser världen ut efter kriget i Ukraina? Det är en fråga som vi alla ställer oss. Kommer världen att återgå till hur den var innan eller kommer den att se annorlunda ut och i så fall hur annorlunda? Under...
Trend
Trendanalys: Klimatomställningen
Klimatet fortsätter att vara i fokus. Det råder stark konsensus om att vi, (konsumenter, företag, nationer), måste agera. Sverige Som land har satt upp ambitiösa och långsiktiga klimatmål. Senast år 2045 ska Sveriges nettoutsläpp av koldioxid vara noll och därefter...
Trend
Trendanalys: Status quo-samhället
En stark trend i samhället är viljan att bevara det som det var förut. Att frysa samhället/världen i sin nuvarande form. Två stora frågor (förutom pandemin) har dominerat media de senaste åren, kriminalitet och klimatfrågan. I båda dessa fallen finns...
Trend
Trendanalys: Förorten blomstrar
En allt viktigare fråga är var vi ska bo i framtiden och vilka konsekvenser en sådan förändring kan få. När fler vill och kommer att arbeta från hemmet och/eller annan ort så kommer det att förändra förutsättningarna för många verksamheter....
Trend
Trendanalys: Flexitrygg
I spåren av pandemin ser vi att många funderat över sin arbetssituation. För de som haft möjligheten att arbeta hemma har en ny flexiblare värld öppnat upp sig och gett smak på ett mer flexibelt arbetsliv. Rapporten från frilansbolaget Cool...
Trend
Trendanalys: Post-pandemi?
Vår trendrapport förra året, ”2021 i backspegeln” präglades i hög grad av den pågående pandemin. Den mest framträdande aspekten var diskussionen om hur världen skulle se ut efter pandemin. Vilka förändringar skulle bli bestående och vilka skulle vara tillfälliga? Ett...
Trend
Trendanalys: Generation Z
Generation Z, eller Gen Z, är en benämning på personer som växt upp efter millennieskiftet, vanligtvis avses personer födda mellan 1995 och 2012. Ibland används andra benämningar som zoomers, post-millenniumgenerationen eller iGenerationen. Att förstå denna grupp blir allt viktigare för...
Trend
Pandemispecial - Värderingar
Hur kommer ”det nya normala” när det gäller våra värderingar att se ut efter corona-pandemin? Det är en fråga som vi väl alla fortfarande ställer oss. Kommer våra värderingar att återgå till hur de var innan eller kommer de att...
Trend
Trendanalys: Anti-integritet
Vi ser ett påtagligt ökat intresse för att använda digital teknik och big data för att få mer koll på smittspridning och de risker vi upplever. Människor kommer att vara mer intresserade av att dela med sig av intima uppgifter...
Trend
Trendanalys special: Världen post corona - fyra scenarier
Hur ser världen ut efter coronapandemin? Det är en fråga som vi alla ställer oss. Kommer världen att återgå till hur den var innan eller kommer den att se annorlunda ut och i så fall hur annorlunda? Under hur lång...
Trend
Trendanalys: Gig-ekonomi
Ett allt mer digitaliserat samhälle håller på att förändra arbetsmarknaden i grunden. Förändringar som t ex ökad e-handel har medfört att konsumenternas efterfrågan på att ha tillgång på produkter och tjänster dygnet runt ökat, vilket i sin tur ställer nya...
Trend
Trendanalys: Konsumtions-trötthet
En tid med klimatutmaning, osäker ekonomisk utveckling och ett ökat intresse för upplevelser framför prylar gör att vi ser tecken på en viss trötthet hos konsumenten. Kommer till och med konsumtionen att avstanna? I spåren av ett ökat klimatmedvetande har...
Trend
Trendanalys: Ditt DNA
Kartläggningen av vårt DNA har tagit stora steg de senaste åren. Vi ser nu hur allt fler konsumenter tar reda på information om sitt eget DNA för att få veta mer om varifrån de kommer och få anpassade råd inom...
Nästa sida »