Hälsa / Träning Mode / Design Reklam
Publicerat: 2024-03-14

Spaning

Asics anlitar barn som fitnessinfluencers

Asics anlitar barn som fitnessinfluencers

Sportmärket Asics har i sin senaste kampanj använt barn som fitnessinfluencers. Den nya kampanjen vill få vuxna att tänka tillbaka på en tid då träning var roligt. Kampanjen "Little Reminders" har skapats av varumärket efter en undersökning som visade att 63 % erkänner att deras främsta anledning till att träna är för fysisk vinning. Mer än tre fjärdedelar (77 %) av barnen säger att de tränar för skojs skull. Med de unga influenserna Tillie, Hiba, Joash, Imuujin och Henry tar kampanjen över de stora träningsinfluensernas kanaler med sina egna träningspass.

 

Källa: https://news-emea.asics.com/latest-News/asics-introduces-the-world-s-youngest-exercise-influencer-team-to-remind-adults-to-move-for-their-mi/s/230ba660-5b9e-43d0-86fb-6f8030b43392

 

Bild: Asics press