Carlings lanserar digitala kollektion

Modekedjan Carlings lanserar den digitala kollektionen Neo-Ex tillsammans med den artificiella influencern Perl.www. Kollektionen Neo-Ex möjliggör ett nytt sätt att uttrycka sin modekreativitet utan att lämna ett negativt fotavtryck på miljön.

Med hjälp av digitala skräddare (3D-designers) har Carlings utformat och producerat klädkollektionen Neo-Ex, som endast existerar digitalt, en kollektion helt utan negativ miljöpåverkan. Kollektionen är inspirerad av den virtuella världen, som dataspel, anime och cyberpunk. Neo-Ex är framtagen i samarbete med den digitala influencern ”Perl.www” (https://www.instagram.com/perl.www/ ). Precis som kollektionen Neo-Ex, finns bara ”Perl.www” digitalt, där hennes närvaro som människa suddar ut linjerna mellan digitalt och verkligt liv.

Alla intäkter från kollektionen går direkt till WaterAid för att uppmärksamma problematiken kring den enorma vattenförbrukningen klädesindustrin står för: drygt 7 miljarder liter varje år.

Se mer: https://digitalcollection.carlings.com/