Dagligvaru-kedjor sponsrar e-sport

Dagligvarukedjor sponsrar e-sport

De tyska daglivarukedjorna Aldi och Lidl har båda gått in i e-sportvärlden och undertecknat separata partnerskap med olika e-sport lag.

Lidl har å sin sida tecknat ett partnerskap med SK Gaming, en ledande internationell esportorganisation. Genom samarbetet kommer Lidl att förse SK Gaming, som också samarbetar med stora varumärken, inklusive T Mobile, Mercedes-Benz och Nike, med olika typer av livsmedel som enligt uppgift kommer att vara en ”hörnsten” i lagens förberedelse för att genom kost förhöja prestationen. Partnerskapet kommer att pågå under hela 2021 och laget kommer att ha Lidls logotyp på tröjorna.

Samtidigt har även dagligvarukedjan Aldi tecknat ett treårigt avtal med den franska esportsjätten Team Vitality, och kommer också att se dess varumärke spridas över lagens evenemang och uniformer.

 

Källa: https://www.sk-gaming.com/content/1870998-lidl-germany-to-become-sks-new-fresh-food-partner

 

Bild: Press SK Gaming