Löfbergs ska demokratisera kaffets värdekedja

Kaffetillverkaren Löfbergs blir som första kafferosteri en del av konceptet Era of We – världens första digitala plattform som för samman samtliga aktörer i kaffets värdekedja. Syftet är att förändra och modernisera värdekedjan och ge mer tillbaka till odlare och konsumenter. Era of We är ett nytt koncept vars syfte är att skapa en mer hållbar affärsmodell som drivs av öppenhet och högkvalitativa produkter. Den digitala plattformen har byggts i Sverige och är en global marknadsplats och ett community som för samman kaffeodlare,

Den digitala plattformen gör det möjligt för kaffeodlare, oavsett storlek, att bygga sina egna varumärken och marknadsföra sig direkt mot både kafferosterier och deras kunder samt konsumenter. Det skapar en mer effektiv och balanserad värdekedja där kaffeodlarna sätter villkoren. Det blir också enklare att se varifrån kaffet kommer från samt att hitta nya kaffeodlingar och smaker.

 

Källa: https://www.eraofwe.com/

 

Bild: Depositphotos