Hälsa / Träning Reklam
Publicerat: 2024-06-24

Spaning

Solskyddande fotbollströjor

Solskyddande fotbollströjor

Dryckesföretaget Kopparberg har lanserat en UPF40 fotbollströja i Storbritannien. Tröjan är ett samarbete med Melanoma Fund. Bakgrunden är att forskning visar att nästan sex av 10 britter hoppar över solskyddsmedel vid livematcher eller visningar utomhus. UPF40-tröjorna, tillverkade av ett material som blockerar 97,5 % av UV-strålarna, kommer att distribueras på utvalda pubar i England och Skottland och genom tävlingar på Kopparbergs sociala kanaler. Initiativet är en del av varumärkets kampanj Drick ansvarsfullt i sommar i samarbete med Melanoma Fund. Förutom tröjorna kommer Kopparberg att tillhandahålla solskyddspåsar med SPF50 och UV-reaktiva klistermärken för att påminna fansen om att applicera solskyddsmedel igen.

 

Källa: https://melanoma-fund.co.uk/blog/melanoma-fund-and-kopparberg-and-the

 

Bild: Kopparberg