Svensken inte redo för röststyrd e-handel?

Konsumenterna är inte mogna för att handla via röststyrning. När nordiska konsumenterna ska handla på nätet vill de fortfarande helst skriva sina beställningar på vanligt sätt. Det framgår av den senaste upplagan av PostNords rapport E-handeln i Norden. Att handla med sin mobil sågs med viss skepsis för bara tio år sedan, och nu använder över hälften av de e-handlande svenskarna mobilen varje månad. Än verkar det dock vara långt kvar innan nordborna är bekväma med att handla via röststyrda enheter, visar rapporten. Enligt rapporten har (eller planerar att skaffa) 11 procent av svenskarna en digital assistent t ex en smart högtalare. Intressant är att 75 procent fortfarande uppger att de inte är intresserade. Ladda ner rapporten på postnord.se/ehandelninorden

Konsumenterna är inte mogna för att handla via röststyrning. När nordiska konsumenterna ska handla på nätet vill de fortfarande helst skriva sina beställningar på vanligt sätt. Det framgår av den senaste upplagan av PostNords rapport E-handeln i Norden.

Att handla med sin mobil sågs med viss skepsis för bara tio år sedan, och nu använder över hälften av de e-handlande svenskarna mobilen varje månad. Än verkar det dock vara långt kvar innan nordborna är bekväma med att handla via röststyrda enheter, visar rapporten.

Enligt rapporten har (eller planerar att skaffa) 11 procent av svenskarna en digital assistent t ex en smart högtalare. Intressant är att 75 procent fortfarande uppger att de inte är intresserade.

 

Ladda ner rapporten på postnord.se/ehandelninorden