Synkade snabbmats-beställningar på Max

Snabbmatsrestaturangen MAX rullar nu ut en ny teknik i appen för att förbättra leveransupplevelsen. Den nya tekniken förbättrar timingen mellan tiden då maten tillagas och gästen anländer till restauranger.  Genom att använda platstjänster på mobilen synkroniseras gästens beställning och restaurangens beställningssystem så att maten blir klar och levereras i samband med att gästen dyker upp vid dörren eller på restaurangens parkering.

Så här fungerar det:

  • Gästen beställer burgare.
  • Gästen kan få en uppskattning om när hen förväntas anlända till restaurangen med hjälp av information som levereras av Google data.
  • Gästen får notis om status på ordern i MAX-appen där det enkelt går att följa ordern från att den tillagas och packas fram tills den bärs ut till gästen.
  • Via platstjänster ser personalen vart på MAX parkering gästen står och kan leverera maten direkt, vilket innebär att specifika parkeringsplatser inte behövs.

 

Källa: https://news.cision.com/se/max-burgers/r/ny-teknik-synkar-max-bestallning-och-leverans—lagom-till-ankomst,c3488303

 

Bild: Press Max