”Värderings-shopping” hos Zalando

”Värderingsshopping” hos Zalando

E-handelsföretaget Zalando har lanserat en ”shop-by-values” -tjänst på sin plattform. Tjänsten gör det möjligt för kunder att filtrera varumärken baserat på ”ändamål och värden som de bryr sig om”. Zalandos nya filter gör det möjligt för kunder att filtrera återförsäljarens utbud av varumärken baserat på hållbarhetsfrågor som de försöker ta itu med, inklusive djurens välbefinnande, återanvändning av material, arbetarnas välbefinnande, vattenskydd, minskade utsläpp och förlängning av plaggens livslängd. Det nya initiativet har tagits fram baserat på resultatet från Zalandos senaste kundundersökning, ”It takes two”, som visade att det finns en koppling mellan hur kunderna vill handla när det gäller hållbart mode och hur de faktiskt gör.

 

Källa: https://corporate.zalando.com/en/newsroom/news-stories/zalando-enables-more-customers-shop-sustainably-new-value-based-browsing

 

Nild: Screen shot Zalando