Shopping
Publicerat: 2014-11-17

Spaning

Webbrooming populärt i julhandeln

Webbrooming populärt i julhandeln

Enligt en undersökning som HUI Research har gjort på uppdrag av Visma Retail på temat ”Mobilitet och mobila shoppinglösningar i detaljhandeln”, går konsumenten mot att göra mer research online inför sina köp. Allt fler konsumenter håller på med så kallad webbrooming, det vill säga att de gör research på internet och sedan köper i butik. Studien visar att var femte konsument hittar sin sällanköpsvara på internet och köper sedan i butik. Smartphonen spelar också en allt större roll. Idag jämför två av tre konsumenter varor och priser via sin smartphone innan de genomför ett köp, visar undersökningen. Och beteendet ser ut att förstärkas. Samtidigt som mobiltelefonen redan används flitigt vill 38 procent använda sin mobil mer än de redan gör för att jämföra varor och priser inför köp, enligt studien.
Läs mer om studien här: http://www.mynewsdesk.com/se/visma/pressreleases/julhandeln-foeraendras-naer-kunden-har-blivit-mobil-1079861