Shopping
Publicerat: 2020-08-27

Spaning

Facebook fortsätter att satsa på shopping

Facebook fortsätter att satsa på shopping

Facebook lanserar en "Facebook Shop"-flik i sin app tillsammans med en rad andra e-handelsfunktioner i ett försök att stärka sin position som en detaljhandelsdestination. Facebook Shop testas i USA och ger användarna åtkomst till företaget nya Shops-plattform, som nu rullas ut globalt, via sin app.
I likhet med Instagrams nyligen lanserade "Shop"-funktion ger den nya funktionaliteten användare en ny funktion, separat från Facebooks Marketplace-plattform, där de kan bläddra och köpa varor från olika företag i appen.
Den har lanserats i samband med en rad nya funktioner för återförsäljare som säljer på Facebook, inklusive en ny chattfunktion som låter säljare kommunicera med kunder via Messenger, Instagram Direct och WhatsApp samt nya designlayoutalternativ.
En ny "Live Shopping" -funktionalitet lanseras också på både Facebook och Instagram där säljare kan vara värd för livesända evenemang där shoppare kan köpa varor direkt.
 
Källa: https://about.fb.com/news/2020/08/making-it-easier-to-shop-and-sell-on-our-apps/
 
Bild: Press Facebook