3D-shopping det ”nya normala”

Den kinesiska e-handelsjätten Tmall lanserar 3D-shopping i samband med Singles-Day. Den digitala upplevelsen är tillgängliga utan behov av extern utrustning som VR/AR-headset. Detta gäller inte bara online-shopping och virtuella provningar utan också virtuella utställningar och kommer att bli det ”nya normala” i den uppgraderade Tmall-mobilappen. 360-graders upplevelsen ger konsumenterna produktdetaljer för klockor och smycken, campingtält och hushållsapparater. Användare kan förhandsgranska objekt i verkliga scenarier i den digitala miljön. Den digitala upplevelsen innehåller bland annat utomhusscenarier så att användare kan uppleva aktiviteter som glamping i ”naturliga landskap” allt från skogar till berg och öar. Utrustning finns i olika stilar från olika märken som antingen kan installeras eller tas bort. Användare kan också växla mellan olika scenarier med bara ett klick.

 

Källa: https://daoinsights.com/news/tmall-launches-3d-virtual-blocks-amid-double-11-festivities/

 

Bild: TMall