AR populärt bland brittiska shoppare

AR populärt bland brittiska shoppare

Digitala tekniker som AR och VR används alltmer av brittiska shoppare för att testa produkter innan köp visar en ny rapport från Data and Marketing Association (DMA), “Future Trends: A New World of Experience”. Nästan två femtedelar av konsumenterna i Storbritannien säger att de har använt AR eller VR för att testa eller se en produkt de övervägde att köpa. Huvuddelen av detta sker med hjälp av AR i mobilen. När det gäller VR-headset så sjönk andelen som äger ett headset från 12 procent till nio procent förra året. Dock visar rapporten att det bland yngre finns ett större intresse för VR-teknik. 22 procent av 25 till 34-åringar säger att de äger ett VR-headset, vilket är långt över det nationella genomsnittet.

Källa: https://internetretailing.net/themes/40-of-uk-consumers-use-ar-and-vr-on-phones-to-view-products-pre-purchase–opening-up-new-marketing-options-says-dma-21002

 

Bild: Depositphoto