Beats utmanar Spotify

Hörlursmärket Beats lanserar nu en ny musiktjänst, Beats Music, som ska konkurrera på den växande marknaden för strömmad musik där företag som Apple, Google och Spotify redan finns. Enligt Beats är deras tjänst bättre på att förstå användaren genom att de tar det bästa från algoritmer och redaktörer (Beats har 5 stycken anställda + 100 utomstående experter) för att kunna föreslå musik för användaren. Vid start av appen måste användaren också svara på ett antal frågor om sin musiksmak vilket sedan styr vilken typ av musik som föreslås.

Beats kommer att ha två typer av abonnemang ett personligt för 10 dollar i månaden och ett familjeabonnemang med upp till fem användare för 15 dollar i månaden. Till att börja med finns ca 20 miljoner låter i Beats databas. Enligt företaget har man försökt skapa en så ”ren” katalog som möjligt, t ex utan karaokeversioner av kända låtar.

Kolla in tjänsten här: https://beatsmusic.com/

Reklamfilm: