Shopping
Publicerat: 2016-04-19

Spaning

Bekväm kund flyr köer

Bekväm kund flyr köer

Den bekväma kunden är en av våra trendspaningar för 2016. Det som dagens bekväma kunder avskyr mest är köer. Nu visar en ny undersökning från TNS Sifo på uppdrag av Visa Europe1, att nio av tio svenskar att de någon gång struntat i att handla en vara på grund av för långa köer. Närmare sju av tio har dessutom lämnat en butik bara på grund av en kö. Det som stör oss svenskar mest när det kommer till att köa är tiden som vi förlorar (37 procent), långsamma kunder och personal (23 procent) samt hur andra människor beter sig i kön (16 procent). De affärer som förlorar flest kunder på detta sätt är mataffärer, snabbmatställen och klädbutiker.
Läs mer om undersökningen här: http://www.mynewsdesk.com/se/visa-2/pressreleases/9-av-10-svenskar-har-struntat-i-att-handla-paa-grund-av-laanga-koeer-1356320