Betala med en selfie

Dagligvaruorganisationen Dairy Farmers of Ontario har öppnat Pick-Me-Ups av MilkUP, en post-to-pay-butik i Toronto där kunder betalar för sina varor med ett socialt inlägg på TikTok eller Instagram. DFO har samarbetat med livsmedels- och livsstilsföretag i hela Toronto för att erbjuda en serie produkter med mjölktema, inklusive glass, iskaffe, cheese cake samt T-shirts, tygkassar och smycken. Popup-butiken ligger i centrala Toronto och är öppen till och med 2. oktober. Mer än 1 000 personer passerade butiken under öppningshelgen.

Kunder får tillgång till butiken genom att visa att de följer DFO:s varumärke, MilkUP Ontario, på TikTok eller Instagram. Väl inne får de en gratis T-shirt och tygkasse, och de uppmanas att gå runt i butiken, som innehåller en serie Instagram-vänliga funktioner, inklusive en spannmålsbar på andra våningen. De betalar för sina varor med ett socialt inlägg som man taggar @MilkUPOntario och använder hashtaggen #PMUXMilkUP.

Kampanjen, som utvecklats av Toronto-byrån Studio Sophomore, är avsedd att främja mejeriets lokala förankring och göra den mer tilltalande för gen Z-kunder som har vuxit upp omgiven av andra alternativ än mejeriprodukter.

 

Källa: https://files.constantcontact.com/577a9199701/320d05c2-c6df-4e50-ab6b-d8a8d5afb31c.pdf

 

Bild: DFO