Reklam
Publicerat: 2025-06-26

Spaning

Fåret Frank är tillbaka

Fåret Frank är tillbaka

Efter nio års frånvaro återvänder en välkänd figur i svensk reklamhistoria. Tele2 lanserar ett reklamkoncept där fåret Frank återigen spelar en central roll, som symbol för bolagets utmanaranda och återgången till sina rötter. Frank introducerades 2008 som en karaktär med vass humor, rak kommunikation och tydlig attityd, ett svart får i både bildlig och bokstavlig bemärkelse. Han blev snabbt en symbol för Tele2s roll som utmanare i telekombranschen och en av Sveriges mest igenkända reklamprofiler under 00- och 10-talet. Det nya reklamkonceptet har tagits fram i samarbete med reklambyrån Forsman & Bodenfors, som även låg bakom Franks första framträdande 2008. Den nya grafiska profilen har tagits fram i samarbete med Stockholm Design Lab.

 

Källa: https://news.cision.com/se/tele2-sverige-ab/r/faret-frank-ar-tillbaka-hos-tele2,c4168250

 

Bild: Press Tele2