Mat / Dryck
Publicerat: 2011-11-16

Spaning

Guldkant på tillvaron

Guldkant på tillvaron

En allt starkare trend är tjänster som vill sätta guldkant på tillvaron för kunderna. Allt fler företag som vanligtvis erbjuder produkter och tjänster till låg- eller mellanpris börjar erbjuda lyxigare varianter men till överkomliga priser. Ett exempel är H&Ms samarbete med kända designers, nu senast med Versace. Lindex har motsvarande samarbeten (dock inte med lika internationellt kända designers) som går under namnet Affordable Luxury.
Amerikanska gruppköpsföretaget LivingSocial har precis lanserat en ny typ av tjänst för hemleverans av mat. Den nya tjänsten heter LivingSocial Room Service och är tänkt att ge samma känsla som rumsbetjäning på de fina hotellen. Men istället för att få maten levererad av hotellpersonal med vita handskar till sitt hotellrum så levereras maten hem till kunden inklusive fint porslin, dekorationer och presentation av maten. Allt för att kunden ska få samma upplevelse av lyx som på de fina restaurangerna men till ett annat pris.