Media Mode / Design Reklam
Publicerat: 2020-12-09

Spaning

Modeföretag gör produkt-lansering i virtuell värld

Modeföretag gör produkt-lansering i virtuell värld

Modeföretaget Balenciaga kommer att presentera sin senaste klädkollektion genom ett skräddarsytt dataspel som kunderna kan spela via sin webbläsare. Spelet, "Afterworld: The Age of Tomorrow", kommer att ge kunderna möjlighet att utforska lyxmärkets höst / vinter 2021 kollektion genom en interaktiv virtuell värld. Enligt företaget är spelet ett "allegoriskt äventyr" som utspelar sig år 2031, där spelaren kommer att navigera genom den virtuella sfären, slutföra uppgifter och prata med karaktärer som bär varumärkets senaste kollektion. Balenciaga uppger att berättelsen kommer att utforska kollektionens tema av mänskligt öde genom "mytologisk historia" och "projicerade framtider."
 
Källa: https://videogame.balenciaga.com/en/game
 
Bild: Screen shot