NFT-marknad för Gen Z

Yubo, den sociala livestreamingappen för Gen Z, släpper nu sin första NFT-kollektion kallad ”Randos” i slutet av april. NFT-kollektionen är en del av ett större ”socialize and earn”-koncept skapat för att ge Yubos användare och Rando NFT-innehavare möjlighet att skapa verkligt värde. NFT-kollektionen kommer att bestå av 10 000 digitala konstverk. NFT-ägare kommer att tjäna pengar på att göra det de redan gör på Yubo idag, som att vara värd för liveevenemang, skicka Pixels och andra sätt som gör att de kan äga en andel i Yubo och samtidigt generera intäkter till sig själv. Yubo planerar också att fortsätta att bygga vidare på sin ”socialize and earn”-ekonomi genom att introducera en kryptovaluta under 2023, som kommer att ge användare ytterligare värde, både på och utanför appen.

Rando NFT-innehavare kommer att ges nya möjligheter, både på Yubo och utanför appen, genom att:

  • Tjäna pengar: Yubo kommer att dela intäkter och andra förmåner med Rando NFT-innehavare, via liveevenemang med exklusiva gäster, Pixel-samlingar med mera.
  • Token-ekonomi: Yubo kommer att introducera en kryptovaluta som kommer att finnas tillgänglig i mitten av 2023. Rando-innehavare kommer att få coins av denna valuta via Airdrop som en belöning för att de är tidiga med att bidra till plattformen.
  • 3D Metaverse: Yubo kommer att skapa en 3D-miljö med avatarer i appen. Varje Rando-innehavare kommer att få en avatar i 3D-version av sin NFT.
  • NFT-teknik: Rando-innehavare kommer att kunna visa upp sin NFT på andra plattformar som stöder NFT-teknik i form av profilfoton och genom att ansluta sina kryptovaluta-plånböcker.

Sedan nyheten lanserades bland Yubos användare den 13 mars har intresset varit stort – över 25 000 personer har på bara tre veckor gått med i Yubo NFT Discord i väntan på kollektionens lansering. NFT-kollektionen kommer att lanseras och finnas tillgänglig för köp på Yubos NFT-marknadsplats och baseras på Ethereum-blockkedjan.

 

Källa: https://randos.yubo.live/

 

Bild: Press Yubo