Mode / Design Shopping
Publicerat: 2015-09-08

Spaning

Ombytliga modeshoppare

Ombytliga modeshoppare

Criteo, specialister på digital anonnsering, har analyserat de senaste trenderna för hur vi handlar mode på nätet och i mobilen. Analysen visar att dagens konsumenter är mer ombytliga än någonsin och mindre förutsägbara i sitt val av enhet att shoppa från. Modeintresserade konsumenter har enligt undersökningen flyttat sitt shoppande till mobila enheter så som mobiler och surfplattor snabbare än någon annan retail-kategori. Globalt sett sker 33 procent av modeinköpen från mobila enheter med en stadig ökning på 18 procent per år.
Svenska konsumenter tillhör dessutom toppligan av mobila användare tillsammans med England, Nederländerna och Japan. Men tillskillnad från japanerna som modeshoppar mest under veckodagarna, är svenskarna mer shoppingsugna på lördagar och söndagar. Rapporten visar även att när vi är på språng använder vi appar för att shoppa och när vi är hemma är det främst webben via mobila enheter som används.
Läs hela rapporten här: http://www.criteo.com/media/2861/criteo-fashion-flash-report-2015.pdf