Digitala personliga erbjudanden efterfrågas

Svenska folket vill ha kundklubbar med bra rabatter och erbjudanden som är personligt anpassade. Man väljer bort de som kräver plastkort och klassiska rabattkuponger av papper, samtidigt som opersonliga erbjudanden som kommer för ofta är en stor irritation. Istället vill man få förmånerna digitalt och per automatik, det visar Vismas Kundlojalitetsundersökning 2016.

Hela 87 procent värdesätter bra rabatter. Men det som rankas som allra viktigast för en kundklubb är att återbäring och rabatter ska finnas digitalt i systemet, något som 88 procent uppger. Dessutom menar 76 procent att det är viktigt för dem att slippa ett fysiskt kundkort.

De kundklubbar som inte klarar av att leva upp till konsumenternas krav och förväntningar tappar fort kunder. Tre av tio har lämnat eller slutat att nyttja erbjudanden från en kundklubb under det senaste året. De vanligaste anledningarna är för mycket kommunikation från butiken (34 procent), inte tillräckligt värdefullt bonussystem (33 procent) och att man fick erbjudanden som inte passar (32 procent).

Läs mer här: http://media.visma.se/pressreleases/aatta-av-tio-svenskar-vill-slippa-kundkort-och-kuponger-i-plaanboken-1587648