Sensorisk upplevelse i ny Volvo S90

Sensorisk upplevelse i ny Volvo S90

Volvo Cars nya S90 Ambience Concept ska erbjuda kunderna sensoriska upplevelse som synkroniserar visuella inslag, ljud och doft. S90 Ambience Concept är baserad på Volvos tresitsiga toppmodell executive sedan S90 Excellence och fokuserar på baksätespassagerare som körs av sin privatchaufför.

Passagerarna kan anpassa bilens atmosfär genom att använda den intuitiva smartphone-appen för att välja ett av sju visuella teman som synkroniseras med ljud och doft.

Det visuella elementet förvandlar bilens tak enligt det valda temat – inklusive nordiskt ljus, skandinavisk skog, svansjön, skärgård och regn – och där vart och ett skapar en distinkt atmosfär som sträcker sig från avkopplande till uppfriskande. Det går även att välja temat natt för vila, medan temat frihet ger en boost av frisk och upplyftande energi.

Det synkroniserade ljudet spelas upp genom bilens ljudsystem från Bowers & Wilkins Premium, vilket inkluderar små diskanthögtalare i nackstödet för en ljudupplevelse. Varje tema matchas av en av fyra skräddarsydda dofter skapade av Byredo, som avges samtidigt från en portal i mittkonsolen.

Även om S90 Ambience lanseras som ett koncept har Volvo Cars ambitionen att göra den tillgänglig i de serietillverkade S90 Excellence-bilarna, för att ytterligare förbättra sitt Excellence-erbjudande, speciellt i Kina.

 

Läs mer: https://www.media.volvocars.com/se/sv-se/media/pressreleases/227603/volvo-s90-ambience-concept-en-bil-som-skapar-en-koppling-till-dina-sinnen