Mat / Dryck Reklam
Publicerat: 2025-03-27

Spaning

Share a Coke är tillbaka

Share a Coke är tillbaka

Nu återvänder kampanjen Share a Coke i ny tappning. Originalversionen lanserades 2011 och blev en stor succé världen över. Nylanseringen av den ikoniska kampanjen uppmanar alla att dela en Coca-Cola med någon de tycker om för att fira vänskap och skapa nya minnen tillsammans.

Under kampanjperioden finns flera sätt att få sitt namn på en burk eller flaska från Coca-Cola. På butikshyllor över hela landet kommer 165 unika namn och smeknamn att finnas tryckta, unikt framtagna för den svenska marknaden. Skulle man inte hitta sitt eget eller bästisens namn i butik kan man tävla genom Coke-appen för en chans att personifiera en egen burk mellan 28 april och 31 augusti. I Mall of Scandinavia i Stockholm, Nordstan i Göteborg och utvalda butiker runt om i Sverige kommer det även finnas möjligheter att skapa en personlig burk direkt på plats.

Till nylanseringen av kampanjen bjuder Coca-Cola in till att skapa minnen med sina nära och kära med hjälp av den digitala upplevelsen Share a Coke Memory Maker. Tillsammans med kända kreatörer har Coca-Cola skapat spännande mallar som du kan använda för att skapa egna memes och roliga videos. Inom kampanjen kommer flera aktiveringar att genomföras, som på olika sätt lyfter fram gemenskap, vänskap och den magi som uppstår när vi delar stunder och skapar minnen tillsammans med dem vi håller kära.

 

Källa: https://www.mynewsdesk.com/se/coca-cola_drycker_sverige_ab/pressreleases/ikoniska-kampanjen-share-a-coke-aer-tillbaka-vems-namn-letar-du-efter-3377634

 

Bild: Press Coca-Cola