Coca-Cola lanserar ny smak med AR

Coca-Cola och Tomorrowland har tillsammans utvecklat en musikalisk augmented reality-upplevelse (AR) som får användaren att kliva in i Coca-Colas drömvärldsuniversum. Dreamworld är den första Coca-Cola-smaken och varumärkesprodukten i begränsad upplaga som blandar en virtuell fantasivärld med verkligheten och skapar en portal till animerad värld. I Coca-Colas Dreamworld kommer användaren att kunna skapa din egen skräddarsydda drömvärld genom att ta del av beats från välkända Tomorrowland-artister som Cellini, KC Lights, Vintage Culture och Martin Garrix. För att skapa sitt Dreamworld-universum har Coca-Cola arbetat tillsammans med Virtue Worldwide och UNIT9 för att förvandla sin digitala vision till verklighet. Upplevelsen drivs av Niantics 8th Wall WebAR-plattform, vilket innebär att ingen ytterligare app krävs för att delta.

 

Källa: https://www.coca-cola.com/creations/events/dreamworld

 

Bild: Screen shot