The Fitting Room vill förändra kundupplevelsen i butik

The Fitting Room vill förändra kundupplevelsen i butik

I oktober öppnas The Fitting Room i Göteborg. Ett nytt butikskoncept som vill förena styrkorna mellan fysisk och digital handel med potentialen att förändra retail i grunden.

The Fitting Room är en arena där kunden kan prova det fulla sortimentet av kläder från Wacay och skor från Sneaky Steve på en butiksyta om endast 63 kvadratmeter. Beställningarna läggs av kunderna på interaktiva touchskärmar. På så sätt kan personalen spendera all sin tid på att serva kunderna. Beställningen levereras direkt hem från respektive varumärkes centrala e-handelslager.

I The Fitting Room är alla produkter taggade för att kunden enkelt ska kunna ta del av storyn om produkten och varumärket. Det handlar om allt från designerns tankar till information om hållbarhet och konkreta egenskaper som adderar värde till produkten. I provrummet kan kunden spegla sig i en valbar virtuell miljö där musik, ljus och bild bidrar till att sätta rätt stämning och atmosfär.

Bakom projektet The Fitting Room, den pop-up som Touchtech informerade om den 20e augusti, står Retail tech-bolagen Touchtech och Vertiseit som är specialiserade på digital transformation av fysisk retail. Syftet med projektet är att driva utvecklingen i branschen och ta del av konsumenternas respons och feedback på konceptet. Butiken kommer att ligga i köpcentret Nordstan i Göteborg och kommer att hålla öppet under en månad.

 

Läs mer: www.thefittingroom.store