Spaning
Lego lanserar digital snöbollstävling
Lego lanserar sin snöboll tävling “Snow Throw”, där konsumenter på affärerna i New York och London tävlar om varandra denna vinterns semestertid för att se vilken stad som kan kasta flest digitala Lego snöbollar vid affärernas fönster. I Lego affärernas fönster finns det även en aktiv tabell som mäter vilken stad som kastat flest digitala snöbollar och samlat ihop flest poäng.
Lego Snow Throw är en del av Legos “Play is Your Superpower” kampanj som skapades för att uppmuntra vuxna att prioritera lekande i deras barns liv. Lego uppmuntrar vuxna att under semestertiden ge sina barn “superkraften att leka”.
Besökande på affären kan också delta i Legos årliga “Build to Give”, där Lego fans kan bygga ett hjärta med hjälp av Lego klossar och sedan lägga upp det på sociala medier med hashtaggen #BuildtoGive. För varje byggt hjärta som delas donerar Lego ett Lego Set till ett barn genom välgörenhet partners, inklusive Save the Children. Detta års ambition är att donera över två miljoner Lego set världen över.
Källa: https://www.lego.com/en-us/aboutus/news/2023/november/the-lego-group-snow-throw?locale=en-us
Bild: Lego