TikTok satsar på företag

TikTok satsar på företag

TikTok har lanserat ‘TikTok For Business’ som erbjuder varumärken och återförsäljare olika marknadsföringsverktyg. TikTok for Business är en ny plattform som gör det möjligt för varumärken att skapa sina egna annonser och ansluta till influencers inom appen.

Här finns återförsäljarverktyg för att skapa en rad annonser på plattformen, inklusive ”TopView” -annonser som visas när appen först lanseras, ”Brand Takeovers” som är tre till fem sekunder långa video- eller bildannonser och en ny förstärkt reality (AR) ”Brand Scan” -funktioner.

Det nya verktyget ”Brand Scan”, som lanseras idag, presenterar en direkt utmaning för Snapchats reklamformat ”Sponsored Lens” och ”Word Lens”. Med verktyget TikTok kan användare lägga till interaktiva visuella effekter från varumärken i sina videor som kommer att interagera med den fysiska miljön kring dem.

Andra alternativ inkluderar ”In-Feed” -videos som kan pågå i upp till 60 sekunder och inkludera ljud, ”Hashtag Challenges” som uppmuntrar användare att engagera sig i användargemenskapen kring en hashtag som företaget väljer. Den kommer också att innehålla en shoppingfunktion som heter Hashtag Plus, som ska leda användarna att köpa prylar som är involverade i reklamkampanjen.

 

Källa: https://www.tiktok.com/business/en

 

Bild: Screenshot