Mat / Dryck Media Värderingar
Publicerat: 2014-05-15

Spaning

Unga gillar matlagning

Unga gillar matlagning

Amerikanska tv-kanalen MTV (som tidigare visade musikvideos men nu mest innehåller tv-serier) har lanserat ett nytt matprogram riktat till ungdomar, House of Foods. Programmet sägs vara ett svar på den växande trenden och intresset bland sk Millennials för matlagning och bakning. Enligt MTV ser man tre starka drivkrafter för ett fortsatt starkt intresse för matlagning:
1. Växande intresse för matlagningsklubbar efter skolan där matlagningen sker mer på ungdomarnas egna villkor och inte de traditionella hemkunskapslektionerna
2. Ungdomarnas träffas för att laga mat. I USA är matlagningspartyn de nya ”slumber-parties”
3. Matlagning ses som det nya sättet att koppla av från en stressig skola och arbete.
Läs mer här:
http://www.mtvinsights.com/post/82018439501/bonding-de-stressing-and-bbq-the-current-state-of