Reklam
Publicerat: 2023-10-30

Spaning

Virtuell influencer marknadsför ny BMW

Virtuell influencer marknadsför ny BMW

Den tyska biltillverkaren BMW har avslöjat sin senaste iX2-kampanj med den virtuella influencern Lil Miquela, för att skapa en ny typ av upplevelse för sin målgrupp. Kampanjidén, "Make it Real", är i linje med varumärkesvisionen "Freude Forever". Den kommer att vara tillgänglig globalt och lanseras på BMW:s kärnmarknader i EMEA, APAC och USA. Kampanjen är gjord i samarbete med kreativa byrån Media.Monks och regissören Stefanie Soho från BWGTBLD, kampanjen innehåller en kortfilm med en existentiell ton, som ser Lil Miquela bryta sig in i den verkliga världen med nya BMW iX2 och gradvis förälska sig i den mänskliga existensen. Filmerna och bilderna kommer att visas online som en del av en bredare digital och social mediakampanj.

 

Källa: https://www.marketing-interactive.com/bmw-makes-it-real-with-virtual-creator-lil-miquela-in-latest-campaign

 

Bild: BMW