Hälsa / Träning
Publicerat: 2016-03-17

Spaning

Ica vill aktivera kunderna

Ica vill aktivera kunderna

Nu lanseras ICA-klassikern utvecklad av ICA och En Svensk Klassiker. Projektet presenteras som en av de största hälsosatsningarna som någonsin gjorts. I centrum för projektet finns en digital plattform där deltagarna kan registrera sin fysiska aktivitet och få möjlighet att förbättra sin hälsa samt bli belönade med rabatter och erbjudanden på vägen. ICA-klassikern är en förlängning av ICAs övergripande hälsosatsning ”Var med och må bra” samt har en grund i En Svensk Klassikers egen mission om att göra Sverige och svenskarna friskare.
Om ICA-klassikern:
ICA-klassikern består av samma fyra moment som En Svensk Klassiker: 300 kilometer cykling, 3 kilometer simning, 30 kilometer löpning/gång och 90 kilometer längdskidor/stavgång. Skillnaden är att deltagarna har flera veckor på sig att klara av varje moment och varje moment registreras i en applikation som grundar sig på en teknik och metodik utvecklad av En Svensk Klassiker. Aktiviteten pågår löpande under året och först ut är cyklingsmomentet inför Vätternrundan, därefter följer Vansbrosimningen, Lidingöloppet och Vasaloppet.
För att få delta i ICA-klassikerna behöver man vara innehavare av ett ICA-kort samt betala en anmälningsavgift om 50 kr. Under de olika momenten erbjuds man olika rabatter från partnerföretag samt även på hos ICA, ex 50% rabatt på utvalda frukt och grönsaker.
Läs mer här: http://www.ica.se/klassikern/