Reklam
Publicerat: 2015-01-30

Spaning

3 REKLAMTRENDER I SUPERBOWL 2015

3 REKLAMTRENDER I SUPERBOWL 2015

Reklamen i Super Bowl har alltid fått stor uppmärksamhet och i år testar annonsörerna nya knep för att vinna tittarnas uppskattning:
1) Pappa som hjälte.
Efter ett par år som pajas, är pappa är tillbaka som hjälte. Dove Men +Care visar en mans utveckling från pojke till pappa, Toyota fokuserar på en dotters relation till sin pappa och Nissans spot heter ”With dad”.
2) Kändisar har brister.
Istället för att framställa kändisar som supermänniskor visas deras brister upp. TV-programledarna i BMWs reklam skojar om sin okunskap om internet för 15 år sedan, Kim Kardashian skämtar om sin besatthet av selfies i reklamen för T-Mobile, och Pierce Brosnan saknar James Bond-effekterna i Kias TV-spot.
3) Gud är rolig.
Gud kan ses som ett tungt ämne för Super Bowl men ingår i år i två filmer som ska få publiken att skratta. Mophies reklam visar vad som händer när batteriet i Guds mobiltelefon tar slut, och i spoten "First draft ever" fördelar Gud jordens resurser i tidernas begynnelse och där avokadon går till Mexico.
Du kan se mer här:
1) Dove Men +Care:
2) BMW:
3) Mophie: