”Ålderspositiv” kampanj från Nivea

”Ålderspositiv” kampanj från Nivea

Svenska kvinnor trivs med att bli äldre och ser det som naturligt att huden förändras med tiden. Det vill NIVEA lyfta i en ny kampanj tillsammans med tv-programledaren Carina Berg. Samtidigt slopas ”anti-age” från förpackningarna. Med kampanjen ”Jag gillar min ålder” vill NIVEA och Carina Berg lyfta det positiva med att bli äldre och inspirera och tipsa om hudvård.

Ämnet avhandlas i en serie av filmer där Carina Berg pratar om att gilla sin ålder och delar med sig av sina bästa tips. I en film ses hon öva på att uttala ”hyaluronsyra”, en av de mest populära och effektiva ingredienserna inom ansiktsvård. I en annan intervjuas hon om sina skönhetsknep och att bli äldre, medan korta klipp bland annat kommenterar drottning Cleopatras ovanliga skönhetsknep.

 

Läs mer: https://www.nivea.se/kampanjer/cellular-jag-gillar-min-alder