City Gross i samarbete med micro-influencers

City Gross i samarbete med micro-influencers

Dagligvarukedjan City Gross har startat ett nytt marknadsföringsprojekt i sociala medier. I stället för att endast synas med hjälp av stora kända profiler, tar man nu hjälp av mer lokalt förankrade micro-influencers.

Tidigare har man använt personer som Tina Nordström, Gustav Johansson (Jävligt Gott) och Johan Hedberg (MatGeek) representera City Gross. Nu väljer man att även samarbeta med mer lokala, men för den stora massan, mindre kända personer.

Det är tillsammans med influencer marketing-plattformen Beatly som Sophia Bergendahl har handplockat sju influencers på Instagram som ska få besöka sin lokala City Gross-butik, handa härliga färskvaror som följarna sedan får se när de förvandlas till en god, inspirerande måltid.

 

Källa: https://www.mynewsdesk.com/se/city-gross/news/city-gross-i-samarbete-med-micro-influencers-vill-komma-naermre-kunden-412810

 

Bild: Press City Gross